DomovVizitkaDodaj med priljubljene
Natisni

Puhovci v tovarni MAGNA

Puhovci v tovarni MAGNANa povabilo tovarne MAGNA v Gradcu smo bili na ogledu tovarne in se popeljali z Pugom G po testnem poligonu.
Društvo Rojaka Janeza Puha iz Juršinc je ob prireditvi ob 100 ti obletnici smrti Janeza Pucha v Sakušaku prejelo povabilo na edinstveno slovestnost katero so pripravili v tovarni. Zraven smo bili povabljeni še iz društva JJ PUCH Ljutomer in predstavnika zveze SVS.
Na začetku so nas povabili v njihovo urejeno jedilnico. Ob pogostitvi so nam na kratko predstavili razvoj in delo tovarne. G. Majer kateri skrbi za sodelovanje z partnerji in je velik prijetelj članov društva iz Juršinc je tudi tokrat poskrbel za to edinstveno zgodbo.Stoletna tradicija na katero so zelo ponosni je obenem tudi priznanje za izjemno delo. Priznaje katero je bilo namenjeno ustanovitelju Janezu Puchu pa je tudi ob tej priložnosti bilo namenjeno nam. Na slovestnosti katera je bila popoldan v muzeju so bili zbrani najpomembnejši gospodarstveniki,župan mesta Gradec in vodilni možje tovarne. Ob tej priložnosti je župan Juršin predal sliko domačije v kateri je bil rojen naš rojak. Nagovoril je pomebne goste in prejel zahvalo za izjeno korektno sodelovanje.
Udeleženci iz Slovenije smo spoznali da našega rojaka, kateri je zaznamoval razvoj avtomobilizma veliko bolj cenijo in se mu klanjajo ob vsaki priložnosti.
Tovarna katera v svojem sistemu zaposluje več kot 16 000 delavcev in ima več kot 1000 inženirjev je vodilna tovarna na svetu. Posebno mesto v najbolj organizirani proizvodnji ima vozilo G 5. Ta tip vozil izdelujejo že 37 let,oblika je ves čas nespremenjena. Oprema pa se prilagodi vsakemu kupcu posebaj.Vsako vozilo ima kupca v trenutku ko ga postavijo na začetek proizvodnega traku. Na začetku se prične z barvanjem kjer se celo vozilo potopi v barvo,posušenemu snamejo vrata in ga pričnejo sestavljati,vrata pridejo spet do vozila proti koncu sestavljanja. Tista katera so neprebojna imajo tudi dosti večjo težo. Sestavljen je iz nekaj več kot 16 000 delov,katere zložijo na svoje mesto delavci na traku. Pomeni da je vsak ročno sestavljen. Dvorana za omenjeno vozilo je bila dve leti nazaj obnovljena in je prva dvorana v tovarni kjer so pričeli sestavljati vozila. Posebnost je tudi veriga katera teče po celotni tovarni in vleče cel sistem proizvodnje, so jo postavili Švicarski strokovnjaki,le ta še sedaj deluje brez najmanjših zastojev. Na vogalih v dvoranah kjer so pred leti stali betonski ščitniki ki so varovali dele proizvodnje pred nesrečami z viličarji,pa sedaj rastejo okrasna drevesa. Počutili smo se kot da bi bili v nekem prostoru ki je daleč od proizvodnje. Gotovo so tudi delavci kateri delajo v teh prostorih veliko bolj zadovoljni saj imajo izjemno okolje ki skrbi za prijetno počutje.
Ogledali smo si tudi dvorani v katerih sestavljajo MINIJE in Peugeote TT. V teh prostornih dvoranah smo videli delo spretnih rok nasmejanih delavcev. Velik del teh ljudi prihaja v tovarno iz Slovenije in spadajo med najbolj vestne delavce. Z nekaterimi smo imeli priložnost spregovoriti. Tudi za njih je bilo to srečanje prijetno. Obiski proizvodnje so redka priložnost katera je dovoljena ob posebnih priložnostih. Večina nas ni vedela tega da se v teh prostorih sestavljajo vozila katera nosijo na svojih zadkih oznake drugih tovarn.Linija na kateri se ta trenutek sestavlja PEUGEOT TT je edina na svetu kjer lahko montirajo pet različnih tipov vozil.
Viličarji različnih velikosti in hitrosti imajo posebno označene poti, opozorjeni smo bili da lahko hodimo samo po poteh katere so označene z znakom pešča. Vsak viličar nosi svoje škatle v katerih so deli ki jih dostavljajo na mesta montaže. Izvedeli smo tudi to da je največji del delov kateri se vgradijo v vozilo na tovornjakih ki prihajajo na dvorišča tovarne. Vsak k svojim skladiščnim vratom od tam pa skoraj topli deli do mesta kjer jih vgradijo spretne roke. Težko je razumeti to dovršeno organiziranost. Spoznali smo da si tovarna opravičeno zasluži sloves najboljše.
Ne preseneča pa podatek da je tovarna sodelovala tudi v programu gradnje evropske raketne tehnike. Diferenciali in različni prenosi pa so vgrajeni v vsa posebna vozila na svetu.
Poligon si je večina od nas predstavljala nekako drugače. Dva blatna robustna Geja 5 sta nas pričakovala na stezi. V vsakega smo se vsedli po štirje udeleženci. Sledilo je skrbno privezovanje varnostnih pasov. Zatem je voznik pognal vozilo po asfaltni podlagi,pospešek nas je kar prikoval v sedeže. Sledila sta nagiba pri veliki hitrosti,občutek ki ga ne moreš doživeti nikjer drugje.Vzpon do 50 % skoraj padec v brezno močno desno je kar pognal vsebino želodca. Nagib do 50% pa spet vzpon,navzdol po mogočih stopnicah, spet gor in dol. Spetni prsti voznika so pritiskali stikala na armaturni pošči. Vozilo je bilo vsak trenutek umirjeno in na mestu ki daje vso varnost. Pospešek po travniški cesti in do kanala v katerem je bilo skoraj meter vode. Ponovijo se nagibi,če bi bilo okno odprto bi voda stekla v vozilo. Nadaljevanje po neravnem garnitnem terenu dokaže da je podvozje tudi ob veliki hitrosti takšno da omogoča najvišjo mero varnosti. Vozilo se zaustavi, mi kar nekako ne želimo zapustiti do dobra ogretih sedežev. Počasi dojemamo da so to vozila s katera te osvojijo in tisti ki ga enkrat ima ga ima vedno. Cena nas pe prepričala da smo vožnjo doživeli le enkrat in bo večini nas, ostala kot nekaj neponovljivega.Res pa je da takšno vožnjo lahko pričarajo le vozniki ki tega ljubljenčka poznajo do vsake podrobnosti.
V tovarni katero je ustanovil naš rojak Janez Puch danes izdelujejo najprestižnejša in robistnejša vozila za znane kupce po celem svetu.
Delo društev katerih člani smo imeli preživeti dan na dvorišču in proizvodnih prostorih smo dobili s tem povabilom tudi posebno priznanje za ohranjanje zapuščine v našem prostoru.
S tem je tudi zveza SVS potrjena kot organizacija katera skrbi za dediščino v Slovenskem prostoru.
Ta slovestnost je bila tudi zakluček ob 100 obletnici smrti Janeza Pucha.

Galerija slik
Natisni

Lotmerški PUHOVCI ob 100 letnici smrti Janeza Puha

Lotmerški PUHOVCI ob 100 letnici smrti Janeza Puha V Ljutomeru smo Puhovci organizirali že 12 memorijalno srečanje v čast Dr.Ludviku Bratuši.Prireditev je bila v klopu 100 obletnice smrti Janeza Puha.
Po vožnji do Svetega Tomaža in bogati pogostitvi aktiva kmečkih žena in turističnega društva od Svetega Tomaža. Brat Albin Bratuša je poskrbel za zelo okusen lovski golaž za vse udeležence.
 Nadaljevali smo do središča Juršinc kjer smo se pridružili koloni vozil in v strnjeni koloni nadaljevali do Ptuja. Veliko težav je povzročilo mnogo udeležencev saj se nas je ob krožišču zbralo skoraj 500.
 V krožišču je postavljen Puhov motor in je poimenovano Puhovo krožišče. Skupni posnetek in nadaljevanje do muzeja na Sakušaku.
Ob prisotnosti mnogih pomembnih gostov je bil odkrit doprsni ki Janeza Puha. Predstavniki tovarne Daimler Benz pa so društvu rojaka Janeza Puha podarili vrednostni ček v višini 10 000 eur.
 Prireditev je zagotovo ena izmed večjih v Sloveniji. Dosedanje delo društev je obrodilo sadove saj nam je uspelo prepričati velik del Slovencev,da je Janez Puh naš domačin.

Pri prireditvi so sodelovala društva iz Hrvaške, Avstrije in Slovenije.

galerija slik

O JANEZU PUHU OB 100 LETNICI SMRTI
Obletnice smrti po navadi niso najbolj veseli dogodki. To so obletnice našega spomina na tiste ljudi, ki so nam bili osebno blizu ali ki so bili za naše življenje tako pomembni, da si zaslužijo naše omenjanje in spominjanje.

Janez Puh je prav gotovo osebnost, ki zasluži vso našo pozornost, tudi 100 let po njegovi smrti. Razmislek ob tem nam ponovno omogoča bolj podroben vpogled v življenje in v delo evropskega izumitelja, avstro-ogrskega ustvarjalca in podjetnika, ki je v otroških letih živel v skromnih razmerah, v svojih mladih letih zapustil rodni Sakušak v Slovenskih goricah in življenjsko kariero začel v tedaj najbližjem večjem mestu nekdanje skupne države. Z ukaželjnostjo in marljivostjo se je od navadnega delavca dvignil daleč nad povprečje svojega okolja.

Sledil je svojim sanjam in tedanjemu razvoju tehnike ter ustvarjal na področju dvokoles, motornih koles in na koncu avtomobilov. Sanje o svoji samostojni poti je uresničil, razvoj takratne tehnike pa izpopolnil in nadgradil.

Neudoben in nevaren visokokolesnik »mišolin« je predelal v dvokolo z enako velikima kolesoma s krogličnimi ležaji in gnano s pedali z verigo. Leta 1889 je ustanovil prvo podjetje »Styria Werke« in izdeloval znamenita dvokolesa »Styria« s katerimi so dosegali odmevne zmage na mednarodnih dirkah. Leta 1901 je predstavil prvo motorno kolo z bencinskim motorjem, leta 1903 pa prvi avtomobil. Že leta 1898 je izdelal dvovaljni motor, ki ga je do leta 1909 razvil v patentirani štirivaljni avtomobilski bokser motor, kasneje tako poznan v znamenitih »hroščih«. Puh je pridobil vrsto patentov za konstrukcijo pisalnih strojev, za tehniko izdelovanja dvokoles, za motociklizem, za avtomobile, za snemljivo kolo, za pogonski agregat.

Leta 1912 je Puhova tovarna zaposlovala 1.100 delavcev, izdelala 16.00 koles, 300 motociklov in 300 avtomobilov. Po Puhovi smrti 19. julija 1914 v Zagrebu se je njegova tovarna razvijala dalje do današnje »Steyr-Deimler-Puch Werke A.G.«

Na vseh področjih industrijskega delovanja je dosegel visoko izvirnost, kakovost, prepoznavnost in uspeh. Izdelki njegove tovarne so že za časa njegovega življenja in še desetletja po njem predstavljali pojem kakovosti in zanesljivosti po celi Evropi. Ni čudno, da so se z njegovimi avtomobili vozili pomembni meščani, bogati trgovci, vojaki, kot tudi znamenite kronane glave, med njimi prestolonaslednik Ferdinand 28. Junija 1914 v Sarajevu.

Z nekdanjo jugoslovansko in s sedanjo slovensko motociklistično in avtomobilsko zgodovino je bil Janez Puh še do pred nekaj leti povezan na nek sramežljiv, neopredeljen način, kot, da ni bil naš rojak. Vsi smo poznali in uporabljali izdelke njegove tovarne, a se hkrati nismo zavedali kdo je bil njihov duhovni stvaritelj.

Poznavanje življenja in dela Janeza Puha ter predvsem izdelkov njegovih tovarn, pa se je tudi v naši domovini precej izboljšalo. Veliko zaslug za boljšo prepoznavnost Janeza Puha imajo tudi domači ljubitelji starodobnih vozil, združeni v društva, ki nosijo ime Janeza Puha ali druga in ki cenijo, restavrirajo in vzdržujejo dvokolesa, motocikle in avtomobile znamke Puch.

Izdaja posebne vsebinske številke glasila Zveze SVS, ki je posvečeno Janezu Puhu, je veliko in zahtevno delo, še posebej za zanesenjake, ljubitelje starodobnih vozil, za katere založništvo ni osnovni poklic. Pri tem delu in naporu jim zato z veseljem pomaga vrsta enako misleči ljubiteljev kolesarske, motociklistične in avtomobilske tehnike, tudi in predvsem tiste z znamko Puch.

Nekdanje izumiteljstvo in podjetništvo Janeza Puha ter zanesenjaštvo sedanjih ljubiteljev starodobnih vozil in tehnike naj služijo za zgled v sedanjih neprijaznih časih.

Ljubljana, maj 2014

Zveza SVS
Predsednik
Mag. Janko Uratnik


Natisni

Zabok 2014

Zabok 2014Dvajseto jubilejno srečanje v Hvaškem Zaboku je bilo namenjeno obisku gradov v Hrvaškem Zagorju.
Udeleženci smo obiskali graščino v Gornji Stubici. Pri spomeniku Matija Gobca smo naredili spominski posnetek, na dvorišču graščine so se nekateri  preizkušali v streljanju z lokom. Dvorane pa so postregle z predmeti ki povezujejo zgodovino tega območja. Za desetino katero je bilo potrebno dati nekoč vladarjem so se postavili po robu. Matija Gubec je bil vodja tega zgodovinskega dogodka, končal je na prestolu z zarečo krono.

V mestu Marija Bistrica kjer je drugo največje romarsko središče smo si ogledali veličastno cerkev,na sojnicah pa poiskusili njihovo dobro pijačo GVIRC katera se dela iz vina medu in vode. Ima okrog 10 vol% alkohola in je izredno dobra  in osvežilna pijača. Medenjaki različnih oblik in okusov so prav tako njihova prepoznavna ponudba.
Za dobro počutje je skrbel podpredsednik društva iz Zaboka župnik Pepek Komolčec kateri je izredno duhovit in vesel človek. Njegov govor in način komuniciranja privabi množice,znan je po celi Hrvatski od koder prihajajo množice vernikov.
Pepek je tudi voznik oldtimer motorja.

V vasi Bednja nam je župan predstavil zgodovino kraja. Zanimiv je podatek da je bilo leta 1946 v okraju Bednja 230 000 prebivalcev,sedaj pa jih tam živi 13 000. Pomeni da se je zelo veliko ljudi razselilo po vsem svetu in da je od teh izseljenih postalo zelo dosti uspešnih in znanih ljudi na katere so domačini zelo ponosni. Prleke je presenetil župan z govorom v njihovem izvirnem narečju. Večina udelžencev je samo na veliko gledala, mi pa smo razumeli skoraj vse saj je jezik zelo podoben prleškemu narečju. Veliko besed je povsem enakih kot pri nas. Pozneje smo razmišljali kakšne povezave so morale biti nekoča da sta si jezika tako podobna.Kraj in okolica Bednje  kar precej oddaljena od Prlekije. Jezik pa potrjuje da je bila Prlekija v davnini veliko večja.Ta dogodek je dobra priložnost za raziskovanje zgodovine.

Na gradu Trakoščan kateri je nedaleč od Slovenske meje smo spoznali del zgodovine iz časov Celjskih grofov kateri so imeli nekaj časa v posesti tudi ta grad. Lastništvo gradu je bilo v rokah različnih bogatih družin od katerih je vsaka pustila kakšen zanimiv pečat. Za nas je primer obnovljenih gradov zanimiv iz tega stališča,če razmišljamo da so sosedje Hrvati veliko bolj ohranili te objekte in zelo lepo skrbijo za ohranjanje zgodovine. V Sloveniji pa je zelo veliko gradov končalo na najslabši način.

V Zaboku na dvorcu Gjalski je bil zaključek tega 20 tega srečanja. Tudi tukaj se je ponovila zgodba z bogato zgodovino in izjemno lepo ohranjeno dediščino. Gostinski del ponudbe je vključen v ponudbo dvorca in zaokrožuje ponudbo na najvišji ravni.

Na razdalji le nekaj kilometrov smo videli veliko lepih in zanimivih zgodovinskih grajskih objektov,res pa je da jih je v tem okolju še kar nekaj, ki so tudi lepo ohranjeni in pričajo o bogati zgodovini bližnjega Hrvatskega Zagorja. Na tem področju je zelo bogata zgodovinska dediščina med katero spada tudi muzej predjamskega človeka v Krapini. Ta obnovljen muzej spada med tri najlepše muzeje v Evropi. Biti v Zagorju in ne obiskati tega je greh.

Naše druženje so popestrili tudi domači glasbeniki kateri so potovali z nami. Na vsakem postanku so vzeli v roke instrumente in nam zaigrali. Z veseljem smo se pridružili in prepevali smo njihove najljubše pesmi katere so nam zelo blizu.

Druženje je dokaz da je veselje in dobra volja način s katerim bogatimo čase ki so ne preveč prijetni. Preprosti ljudje smo prijatelji in ne gledamo od kod gdo prihaja in kakšen je njegov status.

Sodelovanje med Zabokom in Ljutomer poteka vseh dvajset let,tokrat smo si obljubili da se naslednjič spet srečamo in skupaj odkrijemo delček bogate dediščine katera nas obdaja.

Galerija slik
Natisni

Kamnik 2014

Kamnik 2014Na prireditvi v Kamniku so se zbrala najstarejša vozila, prireditev na kateri lahko obiskovalci vidijo najbolj redka vozila ki so tako restavrirana da lahko brez težav premagujejo večje razdalje. Prav poseben občutek je ko se voziš ob vozilu ki je na cesti že več kot 110 let. Stoletnikov je bilo tudi tokrat kar nekaj in vsi so brez najmanjše težave premagali traso ki je potekala po petih občinah Gorenjske. Seveda je bilo nekoliko več dima in hrupa kot pri novih vozilih,bilo pa je tudi veliko več radovednih domačinov ki so pozdravljali udeležence. Postanki so pritegnili zelo veliko domačinov od katerih si je lahko vsak ogledal te nevsakdanje lepotce. Tudi fotoaparati so se pregrevali ob lepem in vročem vremenu.

Sprejemi v občinskih središčih so privabili premnoge radovedneže,občinski veljaki so dobili priložnost da so se lahko popeljali s temi posebnimi vozili. Povsod so pripravili tudi zanimive programe in predstavitve.

Udeležencem iz Nemčije,Avstrije,Italije,Hrvaške,Madžarske in Italije bo ostalo srečanje v lepem spominu tudi zaradi obiska najbolj znanega protokolarnega objekta na Brdu. Tukaj so bili nameščeni v hotel v katerem so prespali največji svetovni voditelji. Večer na račjem otoku pa je bil še bolj slovesen saj je bil vstop možen samo z potnim listom Naše Republike Prlekije.

Praznik mladosti je tako dobil lep in nepozaben pečat z veliko prijateljskega druženja . Starim vozilom njihovim ljubiteljem in vsem ostalim gre zahvala za nepozabno zgodbo. Prišli smo kot tujci,poslovili pa smo se z objemi in najboljšimi prijateljskimi vezmi.

Organizatorji so dokazali da je mogoče tuti danes pripraviti zanimiv dogodek ki je v čast vsem od blizu in daleč. Sodelovanje z zvezo SVS pa priložnost za prireditve ki na najbol dovršen način promovirajo Slovenijo.

Galerija slik
Natisni

Otvoritvena vožnja


Natisni

Muzej Kunc v Ljutomeru

V Ljutomeru na Ormoški Cesti je bila nekoč najbolj znana avtomehanična delavnica. Kunčevi so izučili veliko mehanikov,skrbeli pa so za večji del vozil iz bližnje okolice. Vse tja do Zagreba je segal njihov sloves. Delavnica je bila vedno središče dogajanja.
Pero in Polona pa sta dokončala muzej kateri je bil želja očeta in dedka.
Veliko veselje je opazovati mlado družino katera nadaljuje tradicijo in je poskrbela da bo del zgodovine videlo tudi mnogo obiskovalcev Ljutomera.
Muzej je zraven lončarske delavnice Žuman in je lepa dopolnitev turistične ponudbe.


Natisni

Povabilo na zelo zanimivo srečanje v Zabok

Posredujemo povabilo na zelo zanimivo srečanje v Zabok 
Tisti ki se želite udeležiti tega posebnega srečanja se prijavite na društvu.

Vabilo

Natisni

Janko Viher


Natisni

Muzej vozil pri družini Movrin


Natisni

Video reportaže













» Iz galerije


Rusi zavzeli Srbijo

» Statistika

Obiskovalcev: 129964