DomovVizitkaDodaj med priljubljene
Natisni

S Puchom po Prlekiji

S Puchom po PrlekijiV soboto, 30. avgusta 2014 so pri prostorih Prleško društvo za ohranjanje tehnične kulture in dediščine »Johann – Janez Puch« (krajše Društvo J. J. Puch) v Ljutomeru pripravili predstavitev zbornika Lotmerški puchovci, brošure S Puchom po Prlekiji in slovesno odprli turistično tematsko pot, ki povezuje 15 večjih zasebnih zbirk starodobnikov s preko 140 eksponati.
Zbornik, brošura in turistična tematska pot so produkti, ki so poleg ureditve Puchovega muzeja v Ljutomeru, nastali v okviru projekta Muzeji premične tehnične dediščine Prlekije, ki ga je prijavilo Društvo J. J. Puch z namenom vključitve tehnične kulture in dediščine v turistično ponudbo območja LAS z vzpostavitvijo mreže muzejev in tematske poti. Celotna vrednost projekta je 27.920,00 evrov, od tega jih je 19.822,00 evrov sofinanciranih iz naslova LEADER, Društvo J. J. Puch pa je zagotovilo 8.098,00 evrov lastnih sredstev.
Pot "S Puchom po Prlekiji" sestavljajo tri krožne poti po območju LAS Prlekija, ki so jih poimenovali »Pot konjskih moči« - območje občin Križevci, Ljutomer, Razkrižje in Veržej, »Slatinska pot« - območje občin Apače, Gornja Radgona, Radenci, Križevci in Sv. Jurij ob Ščavnici ter »Jeruzalemska pot« – območje Ljutomer, Ormož, Središče ob Dravi, Sveti Tomaž. Vse tri poti so povezane s Puchovo domačijo v Juršincih in razglednim stolpom na Gomili, ki je posvečen velikemu izumitelju. Poti vodijo mimo 15 zasebnih zbirk - muzejev starodobnikov s področja Prlekije. Gre za ljubitelje starodobnih vozil, ki so pripravljeni obiskovalcem pokazati svoje zasebne zbirke, nekateri pa bodo obiskovalke in obiskovalce s svojimi starodobniki celo zapeljali po lepi prleški pokrajini.
Zbrana in urejena tehnična dediščina, ki jo je članom društva v več kot 20 letnem delovanju uspelo zbrati, obnoviti in ohraniti, je z ureditvijo muzejske zbirke in s povezovanjem zasebnih zbirk v mrežo muzejev območja LAS, postala bolj dostopna javnosti in zanimiva tudi za obiskovalce od zunaj. Kar je pred otvoritvijo poti še posebej pohvalil predsednik Zveze slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil (Zveza SVS) Janko Uratnik, ki je hkrati povedal, da bo projekt izpostavil kot primer zelo dobre prakse na Generalni skupščini mednarodne organizacije FIVA novembra na Madžarskem, katere naj bi se udeležili predstavniki 46 držav. V brošuro »S Puchom po Prlekiji« je z namenom večje promocije celotne Prlekije vključenih še 21 muzejev in zasebnih zbirk območja ter turistične informacijske točke, na katerih lahko obiskovalci dobijo dodatne informacije o turistični in drugi ponudbi območja LAS Prlekija. "Pogumnim uspe," je še poudaril predsednik Društva J. J. Puch Milan Belec, ki je povedal še, da sta za večjo dostopnost tujejezičnim turistom v pripravi že angleški in nemški prevod brošure.
Otvoritvena vožnja je bila speljana mimo štirih muzejev: začeli so pri Puchovem muzeju v Ljutomeru, se odpeljali v Radence, kjer imata zbirko Albina in Vlado Perkič, nato še do Stare Nove vasi do zbirke Vojmirja in Cilke Zamuda, zaključili pa so jo pri zbirki Franca in Mimice Hriberšek v Presiki. Otvoritvene vožnje so se udeležili tudi ljubitelji starodobnikov s Hrvaške in z Madžarske. Še preden so se odpravili na otvoritveno vožnjo, pa so pri prostorih društva oz. Puchovega muzeja odkrili spominsko ploščo ob 100-letnici smrti Johanna Janeza Pucha.

Galerija slik
Natisni

Po Prlekiji s starodobnimi kolesi

Novica na spletni strani Banka Turističnih Priložnosti Slovenije
Natisni

Puhovci na sejmi

Puhovci na sejmiNa tradicionalnem sejmu pocelem Lotmerki so vsakoletni posebneži člani društva Johann Janez Puch iz Ljutomera.Na ogled obiskovalcem so postavili nekaj zanimivih in posebnih vozil. Večina obiskovalcev sejma se je ustavila ob teh vrhunsko obnovljenih vozilih.Starejši so obujali spomine na čase ko so kot mladi vozili katerega od razstavljenih. Mladim pa so razlagali prigode, katere so doživeli kot vozniki.Na plano so prišli spomini in želje,kako ponosni bi bili če bi bili lastniki takih posebnežev.

Vsakoletni dogodek je zanimiv tudi zaradi tega ke rse vključijo novi člani kateri so tukaj bolj podrobno spoznali delo društva in ugotovijo da je to mesto kjer lahko najdejo somišljenike.

Otrokom pa ostanejo ta bleščeča vozila v trajnem spominu,še posebno če lahko sedijo za volanom in dajo svojemu razmišljanju prosto pot.

Galerija slik

Natisni

Puhovci v tovarni MAGNA

Puhovci v tovarni MAGNANa povabilo tovarne MAGNA v Gradcu smo bili na ogledu tovarne in se popeljali z Pugom G po testnem poligonu.
Društvo Rojaka Janeza Puha iz Juršinc je ob prireditvi ob 100 ti obletnici smrti Janeza Pucha v Sakušaku prejelo povabilo na edinstveno slovestnost katero so pripravili v tovarni. Zraven smo bili povabljeni še iz društva JJ PUCH Ljutomer in predstavnika zveze SVS.
Na začetku so nas povabili v njihovo urejeno jedilnico. Ob pogostitvi so nam na kratko predstavili razvoj in delo tovarne. G. Majer kateri skrbi za sodelovanje z partnerji in je velik prijetelj članov društva iz Juršinc je tudi tokrat poskrbel za to edinstveno zgodbo.Stoletna tradicija na katero so zelo ponosni je obenem tudi priznanje za izjemno delo. Priznaje katero je bilo namenjeno ustanovitelju Janezu Puchu pa je tudi ob tej priložnosti bilo namenjeno nam. Na slovestnosti katera je bila popoldan v muzeju so bili zbrani najpomembnejši gospodarstveniki,župan mesta Gradec in vodilni možje tovarne. Ob tej priložnosti je župan Juršin predal sliko domačije v kateri je bil rojen naš rojak. Nagovoril je pomebne goste in prejel zahvalo za izjeno korektno sodelovanje.
Udeleženci iz Slovenije smo spoznali da našega rojaka, kateri je zaznamoval razvoj avtomobilizma veliko bolj cenijo in se mu klanjajo ob vsaki priložnosti.
Tovarna katera v svojem sistemu zaposluje več kot 16 000 delavcev in ima več kot 1000 inženirjev je vodilna tovarna na svetu. Posebno mesto v najbolj organizirani proizvodnji ima vozilo G 5. Ta tip vozil izdelujejo že 37 let,oblika je ves čas nespremenjena. Oprema pa se prilagodi vsakemu kupcu posebaj.Vsako vozilo ima kupca v trenutku ko ga postavijo na začetek proizvodnega traku. Na začetku se prične z barvanjem kjer se celo vozilo potopi v barvo,posušenemu snamejo vrata in ga pričnejo sestavljati,vrata pridejo spet do vozila proti koncu sestavljanja. Tista katera so neprebojna imajo tudi dosti večjo težo. Sestavljen je iz nekaj več kot 16 000 delov,katere zložijo na svoje mesto delavci na traku. Pomeni da je vsak ročno sestavljen. Dvorana za omenjeno vozilo je bila dve leti nazaj obnovljena in je prva dvorana v tovarni kjer so pričeli sestavljati vozila. Posebnost je tudi veriga katera teče po celotni tovarni in vleče cel sistem proizvodnje, so jo postavili Švicarski strokovnjaki,le ta še sedaj deluje brez najmanjših zastojev. Na vogalih v dvoranah kjer so pred leti stali betonski ščitniki ki so varovali dele proizvodnje pred nesrečami z viličarji,pa sedaj rastejo okrasna drevesa. Počutili smo se kot da bi bili v nekem prostoru ki je daleč od proizvodnje. Gotovo so tudi delavci kateri delajo v teh prostorih veliko bolj zadovoljni saj imajo izjemno okolje ki skrbi za prijetno počutje.
Ogledali smo si tudi dvorani v katerih sestavljajo MINIJE in Peugeote TT. V teh prostornih dvoranah smo videli delo spretnih rok nasmejanih delavcev. Velik del teh ljudi prihaja v tovarno iz Slovenije in spadajo med najbolj vestne delavce. Z nekaterimi smo imeli priložnost spregovoriti. Tudi za njih je bilo to srečanje prijetno. Obiski proizvodnje so redka priložnost katera je dovoljena ob posebnih priložnostih. Večina nas ni vedela tega da se v teh prostorih sestavljajo vozila katera nosijo na svojih zadkih oznake drugih tovarn.Linija na kateri se ta trenutek sestavlja PEUGEOT TT je edina na svetu kjer lahko montirajo pet različnih tipov vozil.
Viličarji različnih velikosti in hitrosti imajo posebno označene poti, opozorjeni smo bili da lahko hodimo samo po poteh katere so označene z znakom pešča. Vsak viličar nosi svoje škatle v katerih so deli ki jih dostavljajo na mesta montaže. Izvedeli smo tudi to da je največji del delov kateri se vgradijo v vozilo na tovornjakih ki prihajajo na dvorišča tovarne. Vsak k svojim skladiščnim vratom od tam pa skoraj topli deli do mesta kjer jih vgradijo spretne roke. Težko je razumeti to dovršeno organiziranost. Spoznali smo da si tovarna opravičeno zasluži sloves najboljše.
Ne preseneča pa podatek da je tovarna sodelovala tudi v programu gradnje evropske raketne tehnike. Diferenciali in različni prenosi pa so vgrajeni v vsa posebna vozila na svetu.
Poligon si je večina od nas predstavljala nekako drugače. Dva blatna robustna Geja 5 sta nas pričakovala na stezi. V vsakega smo se vsedli po štirje udeleženci. Sledilo je skrbno privezovanje varnostnih pasov. Zatem je voznik pognal vozilo po asfaltni podlagi,pospešek nas je kar prikoval v sedeže. Sledila sta nagiba pri veliki hitrosti,občutek ki ga ne moreš doživeti nikjer drugje.Vzpon do 50 % skoraj padec v brezno močno desno je kar pognal vsebino želodca. Nagib do 50% pa spet vzpon,navzdol po mogočih stopnicah, spet gor in dol. Spetni prsti voznika so pritiskali stikala na armaturni pošči. Vozilo je bilo vsak trenutek umirjeno in na mestu ki daje vso varnost. Pospešek po travniški cesti in do kanala v katerem je bilo skoraj meter vode. Ponovijo se nagibi,če bi bilo okno odprto bi voda stekla v vozilo. Nadaljevanje po neravnem garnitnem terenu dokaže da je podvozje tudi ob veliki hitrosti takšno da omogoča najvišjo mero varnosti. Vozilo se zaustavi, mi kar nekako ne želimo zapustiti do dobra ogretih sedežev. Počasi dojemamo da so to vozila s katera te osvojijo in tisti ki ga enkrat ima ga ima vedno. Cena nas pe prepričala da smo vožnjo doživeli le enkrat in bo večini nas, ostala kot nekaj neponovljivega.Res pa je da takšno vožnjo lahko pričarajo le vozniki ki tega ljubljenčka poznajo do vsake podrobnosti.
V tovarni katero je ustanovil naš rojak Janez Puch danes izdelujejo najprestižnejša in robistnejša vozila za znane kupce po celem svetu.
Delo društev katerih člani smo imeli preživeti dan na dvorišču in proizvodnih prostorih smo dobili s tem povabilom tudi posebno priznanje za ohranjanje zapuščine v našem prostoru.
S tem je tudi zveza SVS potrjena kot organizacija katera skrbi za dediščino v Slovenskem prostoru.
Ta slovestnost je bila tudi zakluček ob 100 obletnici smrti Janeza Pucha.

Galerija slik
Natisni

Lotmerški PUHOVCI ob 100 letnici smrti Janeza Puha

Lotmerški PUHOVCI ob 100 letnici smrti Janeza Puha V Ljutomeru smo Puhovci organizirali že 12 memorijalno srečanje v čast Dr.Ludviku Bratuši.Prireditev je bila v klopu 100 obletnice smrti Janeza Puha.
Po vožnji do Svetega Tomaža in bogati pogostitvi aktiva kmečkih žena in turističnega društva od Svetega Tomaža. Brat Albin Bratuša je poskrbel za zelo okusen lovski golaž za vse udeležence.
 Nadaljevali smo do središča Juršinc kjer smo se pridružili koloni vozil in v strnjeni koloni nadaljevali do Ptuja. Veliko težav je povzročilo mnogo udeležencev saj se nas je ob krožišču zbralo skoraj 500.
 V krožišču je postavljen Puhov motor in je poimenovano Puhovo krožišče. Skupni posnetek in nadaljevanje do muzeja na Sakušaku.
Ob prisotnosti mnogih pomembnih gostov je bil odkrit doprsni ki Janeza Puha. Predstavniki tovarne Daimler Benz pa so društvu rojaka Janeza Puha podarili vrednostni ček v višini 10 000 eur.
 Prireditev je zagotovo ena izmed večjih v Sloveniji. Dosedanje delo društev je obrodilo sadove saj nam je uspelo prepričati velik del Slovencev,da je Janez Puh naš domačin.

Pri prireditvi so sodelovala društva iz Hrvaške, Avstrije in Slovenije.

galerija slik

O JANEZU PUHU OB 100 LETNICI SMRTI
Obletnice smrti po navadi niso najbolj veseli dogodki. To so obletnice našega spomina na tiste ljudi, ki so nam bili osebno blizu ali ki so bili za naše življenje tako pomembni, da si zaslužijo naše omenjanje in spominjanje.

Janez Puh je prav gotovo osebnost, ki zasluži vso našo pozornost, tudi 100 let po njegovi smrti. Razmislek ob tem nam ponovno omogoča bolj podroben vpogled v življenje in v delo evropskega izumitelja, avstro-ogrskega ustvarjalca in podjetnika, ki je v otroških letih živel v skromnih razmerah, v svojih mladih letih zapustil rodni Sakušak v Slovenskih goricah in življenjsko kariero začel v tedaj najbližjem večjem mestu nekdanje skupne države. Z ukaželjnostjo in marljivostjo se je od navadnega delavca dvignil daleč nad povprečje svojega okolja.

Sledil je svojim sanjam in tedanjemu razvoju tehnike ter ustvarjal na področju dvokoles, motornih koles in na koncu avtomobilov. Sanje o svoji samostojni poti je uresničil, razvoj takratne tehnike pa izpopolnil in nadgradil.

Neudoben in nevaren visokokolesnik »mišolin« je predelal v dvokolo z enako velikima kolesoma s krogličnimi ležaji in gnano s pedali z verigo. Leta 1889 je ustanovil prvo podjetje »Styria Werke« in izdeloval znamenita dvokolesa »Styria« s katerimi so dosegali odmevne zmage na mednarodnih dirkah. Leta 1901 je predstavil prvo motorno kolo z bencinskim motorjem, leta 1903 pa prvi avtomobil. Že leta 1898 je izdelal dvovaljni motor, ki ga je do leta 1909 razvil v patentirani štirivaljni avtomobilski bokser motor, kasneje tako poznan v znamenitih »hroščih«. Puh je pridobil vrsto patentov za konstrukcijo pisalnih strojev, za tehniko izdelovanja dvokoles, za motociklizem, za avtomobile, za snemljivo kolo, za pogonski agregat.

Leta 1912 je Puhova tovarna zaposlovala 1.100 delavcev, izdelala 16.00 koles, 300 motociklov in 300 avtomobilov. Po Puhovi smrti 19. julija 1914 v Zagrebu se je njegova tovarna razvijala dalje do današnje »Steyr-Deimler-Puch Werke A.G.«

Na vseh področjih industrijskega delovanja je dosegel visoko izvirnost, kakovost, prepoznavnost in uspeh. Izdelki njegove tovarne so že za časa njegovega življenja in še desetletja po njem predstavljali pojem kakovosti in zanesljivosti po celi Evropi. Ni čudno, da so se z njegovimi avtomobili vozili pomembni meščani, bogati trgovci, vojaki, kot tudi znamenite kronane glave, med njimi prestolonaslednik Ferdinand 28. Junija 1914 v Sarajevu.

Z nekdanjo jugoslovansko in s sedanjo slovensko motociklistično in avtomobilsko zgodovino je bil Janez Puh še do pred nekaj leti povezan na nek sramežljiv, neopredeljen način, kot, da ni bil naš rojak. Vsi smo poznali in uporabljali izdelke njegove tovarne, a se hkrati nismo zavedali kdo je bil njihov duhovni stvaritelj.

Poznavanje življenja in dela Janeza Puha ter predvsem izdelkov njegovih tovarn, pa se je tudi v naši domovini precej izboljšalo. Veliko zaslug za boljšo prepoznavnost Janeza Puha imajo tudi domači ljubitelji starodobnih vozil, združeni v društva, ki nosijo ime Janeza Puha ali druga in ki cenijo, restavrirajo in vzdržujejo dvokolesa, motocikle in avtomobile znamke Puch.

Izdaja posebne vsebinske številke glasila Zveze SVS, ki je posvečeno Janezu Puhu, je veliko in zahtevno delo, še posebej za zanesenjake, ljubitelje starodobnih vozil, za katere založništvo ni osnovni poklic. Pri tem delu in naporu jim zato z veseljem pomaga vrsta enako misleči ljubiteljev kolesarske, motociklistične in avtomobilske tehnike, tudi in predvsem tiste z znamko Puch.

Nekdanje izumiteljstvo in podjetništvo Janeza Puha ter zanesenjaštvo sedanjih ljubiteljev starodobnih vozil in tehnike naj služijo za zgled v sedanjih neprijaznih časih.

Ljubljana, maj 2014

Zveza SVS
Predsednik
Mag. Janko Uratnik


» Iz galerije


19 občni zbor

» Statistika

Obiskovalcev: 136060